8 failov, ktoré sa robia nie len na slovenských eventoch
Minulý týždeň som bol na jednej nemenovanej akcii. Ďakujem za to, veľa som sa tam naučil.
Zase Štefan mudruje o veciach, do ktorých nevidí. Nie je event manager a zrejme ani nebude. No, ho-ho, tak pardón. Ale nie. Pár eventov som už zažil a aj organizoval. Tak mi napadlo sem spísať pár vecí, ktoré by sa dali zlepšiť. Nechcem hejtovať. Je to feedback a ten je cennejší ako 200 potľapkaní po pleciach.
1. Jedlo, food, papanie
Toto som ešte nezažil, ale budiš. Na evente musí byť čo jesť. Aj keď to nebude v cene, človek sa MUSÍ vedieť najesť. Hladní ľudia, zlí ľudia. Nemusí to byť v cene vstupenky, ale proste tam treba stánok, grill, alebo aspoň „bagety z pumpy“ za 2€.
EDIT 7.6.2017 8:43
Ok, jedlo bolo po cca 2 hodinách eventu vo „VIP“ sekcii. Každopádne, kto mal kúpený lístok za peniaze, vstup do „VIP“ nemal. Fakt. Kto zaplatil za lístok a nebol bloger, nejdol 🙂 Stále si stojím za svojim – ak je event na konci sveta, kde nie je možnosť si čokoľvke kúpiť, malo by byť jedlo k dispozícii hneď a nie po dvoch hodinách. A malo by byť pre všetkých – a hlavne pre platiacich účastníkov.
2. Promo stánky „na Slováka“
Toto ma dojalo. Presne tam vidno mentalitu podnikateľov. Zaplatím si miesto na evente, kde dotrepem stánok, reklamné predmety aby som potlačil kúsok svoj produkt. Toto celkom chápem. Čo nechápem je, že tam típek predával ten svoj produkt za 2€ … a viete čo to bolo? Nejaký pseudo energy drink s výrobnou cenou 30 centov …
Namiesto toho, aby ho nútil ľudom, nech si dajú, vypijú, vyskúšajú aké to má „účinky“, budem drinky predávať. Na miesto propagácie výrobku, zarobím 50€. A to na ľuďoch, čo si to kúpili aj tak len preto, že boli hladní. Aby som mu neškodil, áno, mal vzorky zdarma. Gratulujem. Ukazovať účinok energy nápoja na pól decovej vzorke, to dá logiku.
Áno, mali tam „súťaž“ o produkt zdarma. Stačilo dať obrázok na Instagram s ich #hashtagom. Kto to spravil? Netuším …
A to nehovorím o tom, že tam bola cieľovka ľudí, čo o tom mohli šíriť info online rýchlejšie ako svetlo.
3. Rada pri vstupe
Toto je problém vždy a všade. Ale tu bolo možno 150-250 ľudí a 2 stánky. Tie by to v pohode zvládli, ak by robili obe to isté. Ale nie, jeden odbavoval cez 200 „bežných ľudí“. Druhý, bol pre zvyšok, čo si kúpil lístok. Prečo to nespojili pre boha? Proces bol veľmi podobný.
A prideľovanie čísel na sedenie? To kde sme. Potom som sedel ja a kolegyňa úplne inde, ako ostatní. Načo to je dobré? Ešte „VIP“ predné sedadlá celkom chápem. Ale povedať číslu 85. že budeš sedieť tu a nikde inde … a hlavne, keď mal event len jednu prestávku, takže „obsadenie“ miesta nemalo takmer žiaden význam.
4. Miesto na konci sveta
Chápem, že veci v „centre“ sú drahé, ale dať to dobre že nie mimo mesto nie je ideálne. Hlavne, keď nikde okolo nie je nič, kde by sa dalo kúpiť jedlo. Ale bola tam klíma, to oceňujem.
5. Drahé vybavenie na úkor kvality servisu
Proste, neobjednajte super efektnú svetelnú šou, extrémne drahý prezentačný materiál a premakané video. Kúpte radšej bagety! Ale nie … ľudom je jedno, či im svieti svetlo do xichtu. Keď sú hladní, smädní a smutní, tak to nikomu nič neprinesie. Šetrite na správnych miestach.
6. Trápny moderátor
Môžno som nebol cieľovka, ale ani stará známa tvár z TV nemusí vedieť poriadne moderovať eventy.
7. Chýbajúci bar
Neviem ako vy, ale ja chodím na eventy si aj niečo dať. A to niečo sa kupuje na bare. Ak nemáte bar, máte problém. Áno, bol tam sponzor, ktorý robil „drinky“. Konkrétne jeden druh, ktorý sa nedal piť ani nasilu. A miesta na bar bolo habadej.
8. Bez zážitku
Zážitok sa nedá kúpiť. Bol som na low-cost eventoch, napríklad Unicamp, a bolo to MEGA. Bol som aj na predraženom Marketing festivale, na ktorý už asi nepôjdem. Ľudia sa nechodia na event fotiť k foto stene. Aspoň v mojej galaxii. Chodia sa baviť, popiť, networkovať.
Ak nemajú čo piť, kde sedieť, čo jesť a stoja 20 minút na slnku, kým sa dostanú dnu, tak to je zážitok, to je pravda. Ale asi nie taký, ako by mal byť.
polgari
ano, presne o citanost mi ide :) O nic ine. A mazat komentare nebudem, ja som za feedback rad. Aspon…