CASE STUDY: ako funguje a ako sa nakupuje pop-up traffic
Taká témička na dnes, o ktorej sa veľa hovorí, aj hovorilo. Ako reálne fungujú pop-up okná ako reklamné médium? A ako to funguje v realite?
Mám rád takéto témy o ktorých veľa ľudí nevie 😀 Máme jeden taký projekt, kde máme extrémne nízke CPA- teda čo môžeme dať za registráciu. Je to rádovo v centoch. Čiže som hľadal aj iné, ako mainstremové zdroje trafficu. Tak som prišiel až k reklamnej platforme ZEROPARK, ktorá umožňuje nakupovať pop-up a redirect traffic. Dnes si povieme o „pop-up“-och.
Pop-up a pop-under traffic
Je tam technický rozdiel. Pop-upy sú klasické, dnes už viac menej mŕtve formáty, lebo ich každý prehliadač od IE5 vyššie, blokuje. Vyskakujú de facto „to your face“. Podobne, ako dnešné moderné „ilayer“ a „kreatívne“ bannery na weboch, ktoré sú ešte horšie, ako pop-upy.
Pop-under je o tom, že idete na web a reklama sa zobrazí „na pozadí“ a nie hneď na stránke. Dobre sa to dá vidieť na adult portáloch typu Redtube.com, kde keď si zapnete obsah, v pozadí sa instantne zobrazí pop-under s reklamou. Väčšinou na kasíno, alebo iný, už platený, adult obsah. A teraz hor sa na adult web za „výskumným účelom“ 😀
V ukážke nižšie to máte ukázané pop-under okno, len som zapol „pop“ okno už do popredia. Inak sa zobrazilo okno na pozadí.
Zdroje trafficu pre shit projekty
Nehovorím, že máme my shit projekt, to určite nie. Len som to skúšal 🙂 Väčšinou sa na Zeroparku propagajú kasína, adult zoznamky a rôzne zázraky. Tie nemajú veľmi na výber, kde inzerovať – Google, Facebook ani iná platforma s kúskom súdnosti ich nespustí. No Zeropark rád. A veľa 🙂
CASE study z projektu FitList
Skúšal som to nasledovne:
- Vytvoril som si cez instapage 6 verzií „pop-up“ landing page
- Pekne som ich označkoval cez UTM tagy
- Nastavil som priemerný A/B/C/D/E/F testing aby som zistil, ktorá verzia landing page najlepšie funguje
- Nakúpil som impresie pop-upov, ako som najlepšie vedel
- Vyhodnotil
Na čo som teda prišiel?
Ono to ani tak veľmi dobre nefungovalo. Skúšal som to v dvoch vlnách, ale s maličkým rozpočtom. Celkovo som dal na tento test asi 70 dolárov.
Sledoval som, koľko ľudí sa prekliklo z pop-up landing page na už klasický FitList. Trošku som sa vyfailoval, lebo fakt neviem, ako sa mohol vyskytnúť v Analytics parameter „test-0308“ bez označenia verzie. Neviem, netuším. Proste landing page s takým UTM nebola 😀 Nesledoval som CTR landing pages ,ale počet konverzií To je pre mňa parametrom.
Čiže vyšlo to nejak takto. Za veľa peňazí málo registrácií 🙂 Najlepšie fungovala neoznačená, fantómová landing page a za ňou verzia C.
Čo všetko sa dá nastaviť?
Pri cielení je samozrejme možné všeličo nastaviť. Okrem jazyka a lokácie aj
- capping
- či chcete adult alebo nie
- zariadenia – PC/Mobile
- hodiny v dni, kedy sa má zobraziť
- samozrejme ponúknutú cenu za impresiu
Nastavenie cien prebieha RTB spôsobom, teda nastavíte svoje maximum. Minimálne cena za impresiu je 0,0001 USD. Systém vám ukazuje, aká je odporúčaná výška, no nedajte sa nalákať a skúšajte. Pustí vás to aj nižšie, no nebudete mať taký zásah.
Celkovo som v danej kampani nakúpil cez 180 000 redirectov.
Ako som aj zistil pri teste, keď dáte „viac“ za impresiu, získate len o kúsok viac trafficu ale viac zaplatíte. Teda sa s tým treba hrať. Dá sa to vyladiť do extrémnych detailov, no to ej už na iný článok 🙂
PRO tipy:
- Nedávajte traffic posielať na homepage, zhorí vám server. Fakt.
- Urobte si niečo, kde si môžete vytvárať landing pages s unlimited zobrazeniami.
- Je v celku rozdiel zaplatiť za impresiu 0,001 a 0,0001, verte mi 😀
- To, na čo prídete na prvý šup na 90% nie je pravda. Zeropark sa dá vyladiť do detailu, no treba na to čas.
Toľko k nenávidenému pop-up trafficu. Už viete, how it works 🙂
Peter Olvecký
Oldskúl jak sviňa ((o: Ale čo, treba vyskúšať