CASE STUDY: rovnaký e-mail A/B/C testing, rôzne trhy, o 180° iný výsledok
Včera som posielal A/B/C testing emailingu. A výsledok bol, absolútne nelogicky, pre SK trh o 180° iný, ako pre CZ.
Toto bude zase rýchle, ale výživné. Včera som poslal na jednom projekte rovnaký mailing a rovnaký A/B/C testing na CZ a SK databázu. Samozrejme, maily boli preložené.
A/B/C testing bol v predmetoch emailu. Predpokladal som, že „len preložené“ predmety budú mať na trhoch rovnakú úspešnosť a výsledok bude stále ten istý. Proste že vyhrá na oboch trhoch jedna verzia. Ale výsledok bol úplne opačný.
Vzorka bola 10% z databázy, takže asi 6 000 ľudí na každom trhu. Či to je málo alebo dosť nechám na vás. Za mňa je to dostatočná vzorka.
Proste, výsledok o 180° iný 🙂 Celková open rate je už historicky na CZ mailingu dramaticky nižšia. No až takto rozdielne výsledky A/B/C testingu som nečakal.
Záver? Čo platí na jednom trhu, neplatí aj na druhom. To sa týka aj našich bratov.
Prečo to asi takto dopadlo? Predpokladám, že za to môže skladba mailov, ktoré chodia ľudom. Na čo sú zvyknutí a na čo nie. Každopádne boh vie. Ako skoro vždy, A/B/C testing dopadne tak, ako nikto nečakal 😀
Smutný príbeh, žiadne komentáre ešte nemám :(.
Pridaj komentár, nehanbi sa!