Chcete komunikovať na fejsbúčiku? Tak plaťte!
Akurát sa mi dostala do rúk analýza social@Ogilvy , kde sa dozvedáme o tom, ako dramaticky klesá prirodzená výkonnosť publikovaných postov na Facebooku:
Teda „sečteno a podtrženo“, ak budete chcieť v budúcnosti zobrazovať svoje posty na Facebookovej stránke efektívne (teda aby ich niekto aj videl), bude nutné platiť. Samozrejme, ak by to Facebook odtrhol úplne a nárazovo, prišiel by o aktivitu a firmy by stratili záujem. Ide na to takticky. Pomaličky to „zabíja“ a ľudia dajú tých 5€ za to, aby post videli všetci fanúšikovia a prípadne aj ich priatelia. Za 5€ uvidí váš post 4300 – 11 000 užívateľov. Ak máte nazvyš 2210€, môžete osloviť celý Bratislavský kraj.
Social media agentúry vedia vybúchať z Facebooku aj prirodzené zobrazenia, ak sa s Facebookom pracuje dobre a dlhodobo. Je to akási „Social Media Optimization“ (sakra, som myslel, že som to vymyslel ja 😀 … no nevadí). Ale ani SEO ani SMO sa nerobí zo dňa na deň.
Facebook takto bojuje aj proti „prelievačom trafficu“ z masových Facebook stránok na externé portály. Takto sa dal dlhodobo získať vysoký traffic, no aj tomu bude čoskoro koniec.
Ak chcete quick win, plaťte. To platí aj pre Google vyhľadávanie, aj Facebook. Môj názor je taký, že hlavné zdroje príjmov potečú do Facebooku práve z alternatívnych, sofistikovanejších reklamných prvkov, ako sú „reklamy vľavo“. A to nehovorím o cielení, ktoré je možné aj pri promoted posts. Je až strašidelne presné.
To, či to je správna cesta, alebo nie, je diskutabilné. Na jednej strane to, ako „obchodník“, chápem. Chcú viac a tlačia to. No na druhej strane sa môže ľahko stať, že sa objem plateného obsahu „prestrelí“ a nebude cesty späť. Ľudia chcú predsa vidieť fotky a statusy svojich podnapitých priateľov a 874 fotiek nového bábätka z každého uhla. A nie to, aký úrok má aktuálne banka alebo kde si „dať vyrobiť eshop za 4,90€ mesačne“.
Smutný príbeh, žiadne komentáre ešte nemám :(.
Pridaj komentár, nehanbi sa!