Facebook vs. Bazoš

Dnes som zaregistroval na TRIAD blogu článoček, že Facebook chystá nové formáty reklám. Skôr som sa k tomu nedostal, keďže môj Facebook wall je plný mačiek, zimných dovolenkárov a oscarových fotiek. Hold, priority.

Každopádne, chystá sa upgrade „bazárových skupín“. Teda všetko, ako Susedská burza a spol., sa postupne transformuje na akési mini-sociálne burzy. Pribudnú funkcionality na zadávanie štruktúrovaných „statusov“ v skupine. Teda sieť podporí „sociálnu burzu“ vo vlastnom prostredí. Všetko je krásne. Facebook sa snaží vyhovieť používateľom. Až ma hreje … pri srdci.

Screenshot_2

Čo to ale znamená pre nás?

A napríklad pre taký Bazoš?Nejdem strašiť, že Bazoš končí, no reálne hrozí, že čím ďalej tým väčšie percento ľudí ostane na Facebooku. Proste, nepôjde preč a nakúpi rovno tam. Prečo?

  1. Majú priamu sociálnu interakciu – komunikujú sociálne a nie anonymne (vyššia dôvera).
  2. Nemusia riešiť maily, telefonáty – všetko vyriešia cez Facebook správy.
  3. Facebook je mobilná platforma – čím ďalej tým viac. Aj preto budú mať svoj „modrý bazoš“ stále so sebou.
  4. Rýchly predaj – na Bazoši všetko stále zapadne prachom – je tam toho proste veľa. Na Facebooku sa predáva takmer okamžite a má väčšiu variabilitu tvoriť „špecifické“ predajné skupiny.

Admin? Načo.

Facebook postupne transformuje „wiki stránky“ na svoj obraz a zamedzuje prístupu administrátora. To isté podľa mňa čaká aj tieto bazárové skupiny. Opodstatnenie administrátora skupiny,  ako „peace makera“ pri veľkých skupinách, je už viac-menej zbytočnénemá šancu stíhať niečo moderovať. Funkcionalitami a procesmi sa dá moderovanie ošetriť veľmi ľahko automaticky. Predpokladám, že takúto „transformáciu“ môže Facebook urobiť kedykoľvek – v pravidlách to určite niekde je.

Screenshot_3

 

Alebo by Facebook mohol dať možnosť zarobiť administrátorom províziu zo skupín … 😀 Pokus o vtip. Je viac pravdepodobné, že sa Mečiar stane prezidentom.

Prachy, money a iné peniaze

Cez takéto skupiny pretečie veľa peňazí a veľa ľudí z nich profituje. Tak prečo ich „nezdaniť“? Facebook môže neskôr úplne spoplatniť pridávanie inzerátov. To ale nespraví – naštval by hlavne nakupujúcich. Ale také zvýraznenie, rozumej TOPOVANIE, by nebolo na škodu. Tak isto si viem pekne predstaviť prepojenie inzerátu s Facebook Ads a Retargetingom. „Chceš, aby sa tvoje auto ľahšie predalo? Daj 3€ a tvoj inzerát uvidí 5877 užívateľov!„. Geniálne.

Môžu otvoriť nový kanál príjmov. Celkom rýchlo a technicky jednoducho získajú aj viac peňazí z klasických Facebook Ads. Goog job.

66b

Dočítané? Páčilo sa?

Keď napíšem niečo nové, pošlem o tom holuba. Priamo na mail!

I agree to have my personal information transfered to MailChimp ( more information )

Váš email skončí v Mailchimp liste, ktorý používam na notifikácie o nových článkoch. Nič viac nedostanete, ani ak by ste chceli.

Chválospevy smerovať na:

Štefan Polgári

Mám rád rýchle riešenia. Radšej veci robím, ako sa o nich rozprávam a to oceňujem aj na ostatných. Pomôžem ako viem, stačí sa ozvať. Karma je zdarma a verte mi, DONE is better than perfect.

Copyright © 2016 Štefan Polgári