Facebook vs. Bazoš
Dnes som zaregistroval na TRIAD blogu článoček, že Facebook chystá nové formáty reklám. Skôr som sa k tomu nedostal, keďže môj Facebook wall je plný mačiek, zimných dovolenkárov a oscarových fotiek. Hold, priority.
Každopádne, chystá sa upgrade „bazárových skupín“. Teda všetko, ako Susedská burza a spol., sa postupne transformuje na akési mini-sociálne burzy. Pribudnú funkcionality na zadávanie štruktúrovaných „statusov“ v skupine. Teda sieť podporí „sociálnu burzu“ vo vlastnom prostredí. Všetko je krásne. Facebook sa snaží vyhovieť používateľom. Až ma hreje … pri srdci.
Čo to ale znamená pre nás?
A napríklad pre taký Bazoš?Nejdem strašiť, že Bazoš končí, no reálne hrozí, že čím ďalej tým väčšie percento ľudí ostane na Facebooku. Proste, nepôjde preč a nakúpi rovno tam. Prečo?
- Majú priamu sociálnu interakciu – komunikujú sociálne a nie anonymne (vyššia dôvera).
- Nemusia riešiť maily, telefonáty – všetko vyriešia cez Facebook správy.
- Facebook je mobilná platforma – čím ďalej tým viac. Aj preto budú mať svoj „modrý bazoš“ stále so sebou.
- Rýchly predaj – na Bazoši všetko stále zapadne prachom – je tam toho proste veľa. Na Facebooku sa predáva takmer okamžite a má väčšiu variabilitu tvoriť „špecifické“ predajné skupiny.
Admin? Načo.
Facebook postupne transformuje „wiki stránky“ na svoj obraz a zamedzuje prístupu administrátora. To isté podľa mňa čaká aj tieto bazárové skupiny. Opodstatnenie administrátora skupiny, ako „peace makera“ pri veľkých skupinách, je už viac-menej zbytočné– nemá šancu stíhať niečo moderovať. Funkcionalitami a procesmi sa dá moderovanie ošetriť veľmi ľahko automaticky. Predpokladám, že takúto „transformáciu“ môže Facebook urobiť kedykoľvek – v pravidlách to určite niekde je.
Alebo by Facebook mohol dať možnosť zarobiť administrátorom províziu zo skupín … 😀 Pokus o vtip. Je viac pravdepodobné, že sa Mečiar stane prezidentom.
Prachy, money a iné peniaze
Cez takéto skupiny pretečie veľa peňazí a veľa ľudí z nich profituje. Tak prečo ich „nezdaniť“? Facebook môže neskôr úplne spoplatniť pridávanie inzerátov. To ale nespraví – naštval by hlavne nakupujúcich. Ale také zvýraznenie, rozumej TOPOVANIE, by nebolo na škodu. Tak isto si viem pekne predstaviť prepojenie inzerátu s Facebook Ads a Retargetingom. „Chceš, aby sa tvoje auto ľahšie predalo? Daj 3€ a tvoj inzerát uvidí 5877 užívateľov!„. Geniálne.
Môžu otvoriť nový kanál príjmov. Celkom rýchlo a technicky jednoducho získajú aj viac peňazí z klasických Facebook Ads. Goog job.
Smutný príbeh, žiadne komentáre ešte nemám :(.
Pridaj komentár, nehanbi sa!