Inzerenti, za toto platíte milióny? Alebo prečo je dnes CPM neefektívne

Pred pár dňami som browsoval po internete. Klasická poobedná prokrastinácia, kým sa dostal obľúbený burger do správnej časti tela. Narazil som na asi najväčší reklamný fail roka. Raz som už písal článok „Používaš AdBlock? Zabíjaš tým internet.“ ale tak pri tomto zjave som začal chápať ľudí 🙂

CPM

Ako dobre vieme, CPM – cost per mile, teda platba za tisíc zobrazení funguje tak, že platíte za 1000 zobrazení reklamy na webe média. Pri ETARGET RTB sa viete dostať niekde na úroveň 15 centov za CPM, pri porne aj pod 7 centov a na Topkách to je za to isté okolo 7€ (áno, sedem euro a nie centov). Čiže „cvakáte peňáze“ za zobrazenie. Tento nešvar sa do online priestoru preniesol z telky, kde sa logicky platiť za nič iné, ako zobrazenie nedá. Ťažko odmeriate, koľko ľudí si na základe reklamy na Coccolino aj Coccolino reálne kúpilo.

Screenshot_1

Nuž a platíte za toto? Kto nájde obsah je pán. Tento skvost je z izaz.eu

CPM nie je peklo. Peklo sú reklamné systémy

Aby som bol úprimný, CPM nie je peklo. Ja celkom chápem to, že médiá nechce ísť do CPC alebo CPA, lebo by na seba brali zodpovednosť. Pri CPC by mohli poškodiť úspešnosť hnusné bannery a pri CPA nekonvertujúci web. CPM je istotka. Ale kde sme sa to pre boha dostali?

Reklamné systémy pustia všetko, len aby sa to „vyzobrazovalo“ čím skôr. Potom to dopadne takto.

Google Adsense straší aspoň pravidlami a penalizáciami, ale ostatné to majú veľmi hlboko. Proste nasadíte na web pár scriptov a hľa, centíky sa sypú za každé zobrazenie. Čím viac, tým lepšie. Stačí získať absolútne neafinitný traffic z Facebooku a je to. Ľudia si pozrú mačky (ak ich nájdu), skonzumujú 750kb bannerov a ide sa ďalej.

Ako z toho von?

Určite nehovorím, že zrušme CPM model. Stačila by kontrola so strany reklamných systémov, postrašenie, pár penalizácií a je to. Ale tak, to by prišli o objemy impresií. Takto ale dosiahneme len to, že ľudia inštalujú Adblock … a ak prídeme dlhodobo o človeka kvôli Adblocku je to dramaticky väčšia strata, ako keď mu pár krát naservírujeme 750kb reklamy.

Je to čistá stratégia „po mne potopa„, ktorá sa síce páči aj  Madame de Pompadour a aj reklamným systémom, no pospolitému ľudu a budúcnosti asi ťažko.

Dočítané? Páčilo sa?

Keď napíšem niečo nové, pošlem o tom holuba. Priamo na mail!

I agree to have my personal information transfered to MailChimp ( more information )

Váš email skončí v Mailchimp liste, ktorý používam na notifikácie o nových článkoch. Nič viac nedostanete, ani ak by ste chceli.

Chválospevy smerovať na:

Štefan Polgári

Mám rád rýchle riešenia. Radšej veci robím, ako sa o nich rozprávam a to oceňujem aj na ostatných. Pomôžem ako viem, stačí sa ozvať. Karma je zdarma a verte mi, DONE is better than perfect.

Copyright © 2016 Štefan Polgári