Inzerenti, za toto platíte milióny? Alebo prečo je dnes CPM neefektívne
Pred pár dňami som browsoval po internete. Klasická poobedná prokrastinácia, kým sa dostal obľúbený burger do správnej časti tela. Narazil som na asi najväčší reklamný fail roka. Raz som už písal článok „Používaš AdBlock? Zabíjaš tým internet.“ ale tak pri tomto zjave som začal chápať ľudí 🙂
CPM
Ako dobre vieme, CPM – cost per mile, teda platba za tisíc zobrazení funguje tak, že platíte za 1000 zobrazení reklamy na webe média. Pri ETARGET RTB sa viete dostať niekde na úroveň 15 centov za CPM, pri porne aj pod 7 centov a na Topkách to je za to isté okolo 7€ (áno, sedem euro a nie centov). Čiže „cvakáte peňáze“ za zobrazenie. Tento nešvar sa do online priestoru preniesol z telky, kde sa logicky platiť za nič iné, ako zobrazenie nedá. Ťažko odmeriate, koľko ľudí si na základe reklamy na Coccolino aj Coccolino reálne kúpilo.
Nuž a platíte za toto? Kto nájde obsah je pán. Tento skvost je z izaz.eu
CPM nie je peklo. Peklo sú reklamné systémy
Aby som bol úprimný, CPM nie je peklo. Ja celkom chápem to, že médiá nechce ísť do CPC alebo CPA, lebo by na seba brali zodpovednosť. Pri CPC by mohli poškodiť úspešnosť hnusné bannery a pri CPA nekonvertujúci web. CPM je istotka. Ale kde sme sa to pre boha dostali?
Reklamné systémy pustia všetko, len aby sa to „vyzobrazovalo“ čím skôr. Potom to dopadne takto.
Google Adsense straší aspoň pravidlami a penalizáciami, ale ostatné to majú veľmi hlboko. Proste nasadíte na web pár scriptov a hľa, centíky sa sypú za každé zobrazenie. Čím viac, tým lepšie. Stačí získať absolútne neafinitný traffic z Facebooku a je to. Ľudia si pozrú mačky (ak ich nájdu), skonzumujú 750kb bannerov a ide sa ďalej.
Ako z toho von?
Určite nehovorím, že zrušme CPM model. Stačila by kontrola so strany reklamných systémov, postrašenie, pár penalizácií a je to. Ale tak, to by prišli o objemy impresií. Takto ale dosiahneme len to, že ľudia inštalujú Adblock … a ak prídeme dlhodobo o človeka kvôli Adblocku je to dramaticky väčšia strata, ako keď mu pár krát naservírujeme 750kb reklamy.
Je to čistá stratégia „po mne potopa„, ktorá sa síce páči aj Madame de Pompadour a aj reklamným systémom, no pospolitému ľudu a budúcnosti asi ťažko.
Smutný príbeh, žiadne komentáre ešte nemám :(.
Pridaj komentár, nehanbi sa!