Môj newsletter má nízku CTR. No, a? No a čo!
Newsletter, pardon, dobre spracovaný newsletter, má neuveriteľnú silu. Dnes sa mi jeden kamoš pochválil, že má 10% CTR na newsletteri a že ten jeden z mojich (konkrétne newsletter pre sieť dognet) nikdy nedočíta do konca a že tam musím mať mizernú CTR. No nie je všetko o CTR.
Komunikácia formou newsletteru je hlavne o open rate. Fakt, že málo ľudí kliklo na odkaz nemusí vypovedať o „neúspešnosti„. Samozrejme, ak ide o komunikáciu napríklad súťaže, akcie na eshope tak je to veľmi dôležitý údaj.
Každá komunikácia má svoj cieľ a čím rýchlejšie sa k nemu vie čitateľ dostať, tým lepšie. Načo má niekde klikať, keď sa mu snažíme len niečo povedať? Napríklad: „Spustili sme novú kampaň“. To nepotrebuje klik. Všetko čo je potrebné užívateľovi povedať, povieme v newsletteri. Koľko peňazí dostane a popis kampane. Nič iné nepotrebuje.
Ďalším príkladom je napríklad ubytovanie. Ak má resort akciu, nerozošlem newsletter s tým, že „Máme akciu, pozrite sa na náš web„. Načo. Všetko poviem v newsletteri a call to action je len doplnok, keďže rezervovať si izbu môžu aj cez mail alebo zavolať. Nie je dobré ho posielať silou mocou na web, kde sa môže stratiť, musí hľadať údaje a podobne. Sústrediť sa je potrebné na všetky, ideálne čo najkratšie, kanály k naplneniu cieľa. Kliknutie na nejakú okrajovú informáciu je len bonus.
Newsletter má informovať o určitej skutočnosti. Nie vždy je dôležité, koľko ľudí „kliklo“, ale koľko ľudí informáciu videlo a urobilo akciu. Akcia však nie je len klik, ale väčšinou objednávka. To, ako ju urobí je na užívateľovi a zbytočne ho ťahať na web niekedy nemá zmysel. Ak však ide o akcie na eshope, objednávanie alebo iné akvizície online, call to action je veľmi dôležitý.
Čo som tým chcel povedať? Kým rozošlete newsletter rozmyslite si, čo od užívateľov chcete a čo majú urobiť. Ak im chcete len niečo „povedať“, je dôležité sústrediť sa na informáciu a nie to, aby sa z newsletteru dostal na web.
Smutný príbeh, žiadne komentáre ešte nemám :(.
Pridaj komentár, nehanbi sa!