NÁVOD: ako reálne plniť veľa dlhodobých úloh

Ako robiť viac dlhodobých vecí naraz a stíhať to? Je tu jedna ultra-super-mega-hyper vychytávka.

Robím toho dosť veľa. Niečo si vymyslím a idem do toho.

Môže sa zdať, že toho je veľa. Aj je. Ale mám jednu fintu.

Prokrastinácia

Nepoteším vás. Prokrastinácia nie je tá finta 😀 Ľudia často nerobia veci poriadne resp. ich odkladajú. Ak majú na niečo „čas“, vykašlú sa na to. Potom sú tu takí, ktorí hlásajú, že robia pod stresom najlepšie. No budiš, ale ja taký nie som. Podľa mňa je kľúčom robiť veci často a po kúsku.

via GIPHY

Pravidelné úlohy

Beriem to tak, že používate nejaký task manažment systém. Jednoducho si zapisujete úlohy, ideálne digitálne. Nerobíte to? Tak prestaňte čítať, je to strata času. Ak ešte nie ste v stave, že používate diár, tak toho nemáte až tak veľa 😀 Ja používam Podio. Máme to aj vo firme ako CRM a je to super.

A aká je tá finta? Opakovaný dlhodobý task / úloha. Keď chcem urobiť niečo v horizonte pár mesiacov, dám si na pondelok, stredu a piatok task, že to mám riešiť. Väčšinou nič konkrétne, len to mám riešiť. A to je ten kľúč – pravidelne niečo pre projekty spraviť. Neodkladať a nenechať to ležať.

via GIPHY

Komunikácia viazne

Väčšina projektov je závislá na iných ľuďoch a komunikácii s nimi. Preto je pravidelná práca oveľa efektívnejšia. Ak budete robiť s projektom 15x po 10 minút denne jeden mesiac, urobíte toho 5x toľko, ako keby ste tomu venovali 2,5 hodiny naraz. Aspoň u mňa to tak je.

Čo takto môžete obhospodáriť? Pár mojich príkladov

  1. Kontrola spolupracovníkov – za tých 10 minút môžete napísať 20 emailov a poprosiť kolegov o status k projektu.
  2. Sociálne siete – zabúdate „zdieľať?“ nehľadajte automatizáciu. Dajte si 2x týždenne task a urobte to. Zaberie to pár minút.
  3. LinkedIn – nemáte čas na LinkedIn? Dajte si 2x týždenne task, že sa tam máte pozrieť, popridávať ľudí, poodsúhlasovať, polajkovať statusy… LinkedIn je silný nastroj ako pre obchod, tak selfpromo.
  4. Usporiadanie eventu – Ecommerce Poprad vznikol tak, že som si dal task na každý deň, aby som to riešil. Pár minút fakt. A asi za mesiac bol event usporiadaný.
  5. Blogovanie – píšem sem aj na blog časopisu Stratégie. Mám to v taskoch a snažím sa toho držať.
  6. Externý články / quest blogy – normálne mám 2x mesačne task, že mám vypublikovať nejaký guestblog o affiliate marketingu ako podpora pre Dognet. Pre backlink a aby sa tvoril o affiliate marketingu nejaký obsah. A držím sa toho. Nechceli by ste, aby ste mali o vašej téme/firme vypublikovaných 25 externých článkov ročne? No, chceli. Stačí si dať task a neodkladať to 🙂 Dá sa to robiť aj zadarmo. Napríklad máte priateľov, ktorí majú firemné blogy. Ozvite sa im, že pre nich vy sami napíšete super článok a stačí jeden backlink z neho. Oni budú mať obsah a vy backlink.
  7. Osobný život – ja mam v taskoch aj to, že sa mám ísť dať ostrihať, že mám isť k babke, že si mám dať ráno multivitamín… Každý týždeň preto aspoň 1x idem k babke a nezabúdam ráno na tabletky. Koľko je takých vecí, čo zabúdate, ale fakt by ste nemali?
  8. Podcasty – mám task, aby som do skupiny Marketingové SK&CZ podcasty pridal recenziu na nejaký podcast, ktorý som počúval. Aby to neumrelo a ľudia mali zdroj na počúvanie.
  9. Múzeum – 2x týždenne mám task, že mám riešiť múzeum – spolupráce, sociálne média a podobne.
  10. HotDognet – 12.12 máme event HotDognet. Už 2 mesiace mám 2x týždenne task, že to mám riešiť. Publikovať, niečo zabezpečiť a pod.
  11. Pozdieľať starý článok – na Dognet magazíne máme veľa starých, ale dobrých článkov. Mám task, že ak sme nič nedali na internet za posledné 2 dni, zdieľam nejaký starý článok na Twitteri aj Facebooku.
  12. Videorozhovory – task na dohodnutie si adepta, ktorého pozvem na video rozhovor.

Plus ďalšie – napísať kolegom, kedy je na ďalší týždeň home office, aby som napísal status o firme spoločníkovi, aby sme poslali mailing… proste, opakované tasky 🙂 A potom stíhate všetko.

Niektorý task sa dá splniť za pár sekúnd, iný sa rozvinie do ďalšieho, ktorý sa nedá vybaviť za 5 minút. Nasekajte si takto všetko, čo chcete plniť a budete to plniť. Pár minút denne vás nezabije.

Pravidelnosť hory prenáša

Tak to je. Keď budete plniť úlohy po malých kúskoch a pravidelne, urobíte super veci. Len to treba robiť a nie sa o tom rozprávať 🙂 Verte mi, DONE is better than perfect.

DOPLNENÉ
Pekný obsah o produktivite točí aj Peťo Chodelka v podcaste Podnicast. Dajte si ho, určite sa oplatí 🙂

Dočítané? Páčilo sa?

Keď napíšem niečo nové, pošlem o tom holuba. Priamo na mail!

I agree to have my personal information transfered to MailChimp ( more information )

Váš email skončí v Mailchimp liste, ktorý používam na notifikácie o nových článkoch. Nič viac nedostanete, ani ak by ste chceli.

Chválospevy smerovať na:

Štefan Polgári

Mám rád rýchle riešenia. Radšej veci robím, ako sa o nich rozprávam a to oceňujem aj na ostatných. Pomôžem ako viem, stačí sa ozvať. Karma je zdarma a verte mi, DONE is better than perfect.

Copyright © 2016 Štefan Polgári