NÁVOD: ako správne zdieľať na Fejsbúčiku
Ako správne zdieľať na sociálnych sieťach, aby to nebolo „hnusné“ a bolo efektívne? Krátky, ale výživný blog vám možno pomôže. Chcel som to vysvetľovať kolegyniam, tak som to napísal rovno do blogu.
Pridávajte normálny obrázok – nastavte ho!
Teda, keď zdieľate a neukáže sa vám pekný obrázok, tak sa na to nevykašlite. Proste tam pridajte správny, pekný obrázok. Áno, už samotná stanka by mala mať nastavený správny obrázok pri zdieľaní, ale ak nemá, Facebook vám milosrdne umožní chybu napraviť. Pomer by mal byť 249×476, takže najmenší obrázok 249x476pix, ja používam 940*490 pix.
Keď pridáte status bez pekného obrázku, zomrie ???? mačiatko!
Heštegy používajte na to, na čo boli vymyslené
Možno sa to niekomu páči, ale ak pridáte do statusu zbytočne milión heštegov, nemá to zmysel. Pridávajte s rozumom a tak, aby ich bolo 3-4 kusy. Hlavne na Facebooku, kde sa používajú ako majú len veľmi málo. Oni fungujú tak, že keď hľadáte nejakú tému, kliknete na tag a ukáže vám všetko spojené s tagom. Použili ste to niekedy ako sa má? Začal s tým tuším Twitter a dnes to je štandardom.
Emoji a smajlíkovia
Emoji sú fajn, ale zase s mierou. Jeden dva kúsky, na dotvorenie atmosféry. Nepreháňajte to. Ja proste pridávam emoji, jedno dva, skoro všade. Celkom pekný zoznam emoji nájdete tu alebo si proste dajte do Google, čo hľadáte.
Píšte pekne, vecne
Buď robte dlhé statusy ako prezident, alebo krátke ako na ukážkach. Proste rýchla info a potom preklik. Nemusí to byť zrovna nadpis článku, ten už v statuse je. Proste niečo pekné k obrázku alebo odkazu. Kuknite napríklad toto, tam sa celkom snažím.
Ak stačí podať informáciu, pridajte čistú fotku a status. Nemusí byť silou-mocou všetko preklik na web. Jednak je to zbytočné pre užívateľa a tiež budete mať nižší organický reach príspevku.
Twitter, Facebook, Google Plus a LinkedIn jedným šmahom
Pripravte si status pre Twitter a dajte ho rovno aj na Facebook, G+ a LinkedIn. Môj názor je taký, že „automatizácia“ cez nejaké softy, len znižuje reach. Prečo?
Lebo keby som bol Facebook, tak by som to spravil. Keď niečo načasujete alebo riešite externe, strácate kontakt s Facebook Ads. Proste, zíde z očí, zíde z mysle. Prečo by to mal Facebook podporovať? Proste znížim reach takýchto príspevkov a je to. Podporím skôr tie, ktoré sa pridajú ručne. je vyššia pravdepodobnosť, že to človek boostne.
A že každá asociálna sieť vyžaduje iný typ postov? Áno, Instagram a LinkedIn je kúsok iná vec. Ale aby ste robili iné statusy na FCB, TW a G+? Prečo? Radšej ani jednu sieť nezanedbávajte. A že Google Plus nemá zmysel? No, nemá … ale ja si stále myslím, že aktivita na G+ pomáha organickému vyhľadávaniu. Publikovať status všade trvá o 20 sekúnd dlhšie.
Rozhoduje 15 sekúnd
Áno, ja som človek hesla „DONE is better than perfect“, ale tuto rozhoduje medzi DONE a PERFECT asi 15 sekúnd. Nesradujem. Keď si nájdete systém, ako písať veci, ako publikovať, pôjde vám to okom klip. A verte mi, pekné statusy fungujú lepšie, lepšie sa zdieľajú a majú vyššiu úspešnosť.
Milan Dvorský
wuej, takze niektore veci robim uz teraz spravne :)