Zápisky z newsletter A/B testingu
Nie som nejaký hard-core newsletter account level 5000, no mám možnosť rozosielať newsletterovú komunikáciu pre jeden tatranský resort. Čísla teda pojednávajú o travel segmente. Databáza je veľká cca 10-tisíc adries, teda údaje sa dajú celkom zovšeobecniť. Nejdem dávať veľmi ťažké čísla, no skôr také poznámočky, na čo som prišiel pri A/B testingu.
1. Stále A/B testujte
Na A/B test je priestor vždy. Ja som sa hral len s časom odosielania a predmetmi mailov. Pri každom odosielaní môžete nastaviť niečo malé, iné a sledovať, čo sa stane. Postupne si vyskladáte mozaiku, na čo vaša cieľovka „zaberá“.
2. Maily cez týždeň otvorí viac ľudí, no menej klikne
Rozoslanie som urobil 20.2 a 22.2 o 10:00. Všetko ostalo rovnaké, len deň rozoslania bol iný. Výsledok bol, že o niekoľko percent viac ľudí kliklo na odkaz (urobilo teda pomyselnú „akciu“) cez víkend, hoci cez týždeň viac ľudí otvorilo newsletter.
Potvrdila sa moja hypotéza, že ľudia cez týždeň viac pracujú s mailom, ale nemajú čas niekde klikať a hľadať „viac“. Mail len „preskenujú“ a idú ďalej.
3. Dlhé a podrobné predmety nefungujú (overenie všeobecne známeho)
V rovnakom čase som rozoslal mail s predmetom „Animátori v detskom klube a Ladies Night k sviatku MDŽ v <názov resortu>“ a „Jarný newsletter <názov resortu>“. Rozdiel bol skoro polovica, teda som si potvrdil, že dlhý predmet mailu je na nič.
4. Vysoké Tatry sú lepšie, ako názov resortu
Skúsil som nahradiť názov resortu všeobecným slovom „Vysoké Tatry“ resp. „vo Vysokých Tatrách“. Viac ľudí otvorilo, väčšie percento kliklo.
Skúste teda stále opakovanie názvu firmy zovšeobecniť a nahnať ľudí na iný „love mark“. Mierne diskutabilná je otázka brand buildingu. Čiže aj keď mail neotvoria, ale vidia značku v predmete. To už však len tak ľahko nezmeráme.
Aby ste nezaspali 😀
5. Otázky pomáhajú
Porovnanie „Už máte plán na Veľkú noc?“ a „Super Veľká noc pre deti vo Vysokých Tatrách“ jasne vypovedala o tom, že krátka otázka vyvolá záujem. „Sakra, to už je Veľká noc? Čo budeme robiť?“ Skúsil som sa zamyslieť nad nejakou hyper múdrou poučkou „prečo je to tak“ zo psychológie, no nevydalo 😀
Predmetom skúste teda vyvolať záujem a potrebu niečo riešiť. Ani deti, ani „super“ nepomohlo. Krátka trefná otázka jednoznačne zabrala. Viac ľudí otvorilo, viac kliklo.
6. Ak je presný dátum, dajte ho tam
Porovnanie „14. júna otvárame letnú sezónu v <názov resortu>“ a „Otvárame letnú sezónu v <názov resortu>“ ukázalo, že viac ľudí otvorí mail, keď pridáme aj dátum. Viac ľudí však kliklo pri bezdátumovej verzii (o cca 10%).
Čo som tým chcel povedať? Testujte, testujte a čo? Testujte! Nič za to nedáte a nakoniec získate o desiatky percent naviac.
Smutný príbeh, žiadne komentáre ešte nemám :(.
Pridaj komentár, nehanbi sa!