Problém nie je to vymyslieť, ale si to udržať
Práve som čítal príspevok od Draga o tom, ako sa snažia v la Italii (Taliansku) vytvoriť nový vyhľadávač. Ako sa sem-tam niekto snaží niekoho dobehnúť. Každý by chcel vymyslieť nový Facebook, lepší Google či hrateľnejší Warcraft. To je síce všetko pekné, no položme si otázku, či je možné poraziť niekoho ako je napr. Facebook. G+ sa o to snažil. Priniesol nové veci a teoreticky by sme mali utekať tam. Prečo tam nie sme? Lebo Facebook je numero uno v sociálnych sieťach. Ak niekto nový niečo prinesie a snaží sa preraziť v globále na širokej cieľovke, gigant lusknutím prsta vychytávku okopíruje a ide sa ďalej. Je to všade tak. Ak chcete hrať lokálne, tak je to reálne. Ukradnúť si malú skupinu. Avšak ak idete do vysokých hier, s najväčšou pravdepodobnosťou prehráte. No dá sa to. Netreba mať jeden super nápad. Treba mať jeden mega nápad a následne vymyslených 10 ďalších, ktoré ten prvý môžu zachraňovať. Skvelý prípad je MySpace a Facebook. MySpace bol gigant. No prišiel Facebook a dal ho proste dole. A robí to dodnes. Stále niečo nové pridáva a nespí na vavrínoch. Chybou možno bolo, že si nechal ujsť myšlienku Foursquare a Places nevyšiel. Slabé pochopenie zo strany užívateľov? Neviem. Facebook ponúka oveľa viac, ako sa využíva a platí stále to, že čím je firma väčšia, tým menej počúva užívateľov. Málo promuje nové veci a stavia na stabilné základy.
Čo som tým chcel povedať? Rozmýšľajte lokálne a nestavte len na jednu bombu. Radšej majte menšie náboje, no plný zásobník.
Smutný príbeh, žiadne komentáre ešte nemám :(.
Pridaj komentár, nehanbi sa!