ROZBOR: nápady pre obchodné využitie portálu Techvia.sk
Každý portál má nevyužitý obchodný potenciál. Fakt každý. tak som sa snažil pozrieť na portál Techvia.sk a navrhnúť, čo by sa tam dalo ešte robiť 🙂
Na sobotnom WordCampe som sa spoznal s majiteľom tech portálu Techvia. Bavili sme sa o tom, ako by sa dali na projekt integrovať affiliate kampane. Tak som si povedal, že keď už budem niečo navrhovať, kuknem sa na to celkovo. A keď už to bude celkovo, škoda to nedať von ako inšpiráciu pre ostatných 🙂
Portál má peknú návštevnosť na to, že má pol roka. Vidno jasnú krivku smerom hore 🙂
Aktuálne obchodné aktivity:
- Promo nových produktov a označené PR články
- Predaj bannerových pozícií
- Majiteľ je zásadový človek a robí recenzie tak, aké reálne sú. Nedá sa „priplatiť“ za pekné slová 🙂
Čo by sa dalo robiť:
- XML katalóg mobilov – naťahať si XML feedy cez WP all Import a urobiť si WordPress katalóg mobilov. Získala by sa pridaná hodnota pre užívateľov, traffic z organiku a nový content.
- Tematické články s affiliate linkami – proste tvoriť výkonnostné články so zameraním na organiku. Máme o tom článok „NÁVOD: Ako na výkonnostné affiliate články„.
- Tlačové správy – špeciálna sekcia, kde by sa uverejňovali tlačové správy a PR články 1:1, riadne označené. Dôležité je mať k tomu „manuál“ a pekné PDFko ako ponuku pre výrobcov, predajcov aj distribútorov. Aby vedeli, čo majú čakať a čo je v „ponuke“.
- CTA tlačidlá – do článkov a recenzií sa dajú pridať call-to-action tlačidlá na kúpu práve recenzovaného modelu, alebo alternatívy. Napríklad „Nechce sa vám čakať na Samsung III? Kúpte si Samsung II za super cenu“.
- VIDEO recenzie – točiť low-cost recezie na všetky produkty a vešať ich na Youtube. Zárobky môžu byť z Youtube reklamy, ale výhoda je možný preklik z popisu videa na recenziu. Predpoklad je aj to, že v organickom vyhľadávaní nebudú prvé „veľké“ portály, ale práve video recenzia. Google často umiestňuje videá pred klasickými výsledkami. Že sú drahé? Ale kdeže. Mikrofón a zrkadlovka s MIC vstupom stoja okolo 200€. A točiť sa to dá ako na bežiacom páse, netreba to dramatizovať.
- Sponzorované témy – otvorenie témy a zapojenie sponzora. Toto je úplne legitímna vec, kedy portál píše o téme (napríklad inteligentné auto) a nájde si oficiálneho sponzora obsahu (napríklad Ford). Pri článku môže byť špeciálny branding portálu a pod samotným článkom aj reklamný text sponzora. Je to jasne platené, ale nie negatívne.
Toľko veci, čo ma práve napadli 🙂 Máte aj vy nejaký nápad pre Techvia? Šup komentár.
Smutný príbeh, žiadne komentáre ešte nemám :(.
Pridaj komentár, nehanbi sa!