Ľuďom chlieb a hry! Teda, chlieb a šmoldomino!
Určite veľa z vás zaregistrovalo MEGA akciu v Tescu, kde pri nákupe nad 10€ získate úžasnú domino kocku. Môžete ich zbierať, vymieňať si ich, položiť si ich na poličku či dokonca hodiť do šuflíku a zabudnúť na ne!
Ale nie. Pre deti to je super, no pozrime sa na to v krátkosti z pohľadu „marketingu“. Raz som v škole (áno, dobre počujete) prezentoval nejakú duchaplnú prezentáciu o spotrebiteľskom správaní. No niečo som si odtiaľ zobral. Chcel som byť čávo, ale po pol hodine hľadania zdroja som ho nenašiel, takže, akoby som počul našich „pedagógov“, idem si vymýšľať.
Človek chce niečo ako odmenu ihneď. Niekde v UK v Tescu alebo inde robili malý prieskum. Po nákupe nad 100 libier dali človeku na výber:
- Buď si zoberie 5 libier hneď, ako odmenu za nákup
- Alebo získa možnosť na cashback pri ďalšom nákupe vo výške niekoľko percent (myslím že až 10%)
Hádajte čo sa nestalo? Takmer všetci si zobrali 5 libier a šli s pánom bohom. Nikoho nezaujímalo, že by mohli získať cashback teoreticky v neobmedzenej výške (ak by nakúpili za 100 libier, získali by 10 libier, ak za 1000, tak 100 libier atď.).
Teda ľudia dajú prednosť okamžitej odmene skôr, ako by mali čakať na odmenu dlhšie. Je to spôsobené problémom sebakontroly.
Prečo teda skáču z telky aj OOH médií šmolkovia? Lebo rozdávajú domino! Hneď! Nemusíte na nič čakať. Deti sú spokojné, rodičia sú spokojní, lebo deti sú spokojné. Tesco je spokojné, lebo deti sú spokojné a rodičia sa do Tesca vracajú po kocky. Tesco je spokojné hlavne preto, že kocka stála asi 1 cent a získali motivátor, ktorý proste funguje.
Ľudia dokonca samostatne vytvárajú diskusné skupiny, kde si kocky vymieňajú a na Bazoši sa samozrejme s kockami rozbehol v celku pekný biznis.
Tento fakt sa dá uplatniť všade, kde sa pracuje so zákazníkmi. Napríklad eshop – človek nechce kredity na ďalší nákup. Chce kľúčenku za 5 centov! Chce tovar, ktorý sa u vás nepredáva a stál asi 1€. Chce TO, a HNEĎ!
Čo som tým chcel povedať? Bravo! Tesco ukázalo, ako sa má šetriť na nákladoch a dať ľudom, čo chcú. Teda chlieb a šmoldomino!
Patrik PATWIST Žec
Dobrý článok, potom je tu akcia výmena kociek a už keď ste tam aj nakúpite, v podstate za čo najmenej…